Американският режисьор Стивън Спилбърг каза пред Би Би Си, че „наистина съжалява“ за изтребването на акулите след успеха на филма му „Челюсти“, излязъл на екран през 1975 г. , предаде Франс прес.
Хитовият филм на Спилбърг разказва историята на голяма бяла човекоядна акула, която напада къпещите се в курорт на източното крайбрежие на САЩ. Началникът на местната полиция тръгва на лов за животното с помощта на морски биолог и ловец на акули.
„Наистина съжалявам, че популацията на акулите беше изтребена заради книгата и филма. Наистина, наистина съжалявам“, каза Стивън Спилбърг пред Би Би Си.
<blockquote class=“twitter-tweet“><p lang=“en“ dir=“ltr“>Spielberg tells of guilt over harm hit film Jaws may have done to sharks <a href=“https://t.co/H3gRSU5aCj“>https://t.co/H3gRSU5aCj</a></p>— The Guardian (@guardian) <a href=“https://twitter.com/guardian/status/1604411216339865603?ref_src=twsrc%5Etfw“>December 18, 2022</a></blockquote> <script async src=“https://platform.twitter.com/widgets.js“ charset=“utf-8″></script>
Режисьорът беше интервюиран в радиопредаването „Desert Island Discs“, в което гостите разказват каква музика, каква книга и какъв луксозен артикул биха взели на необитаем остров.
Запитан как би се чувствал на пуст остров, заобиколен от акули, Спилбърг отговори: „Това е едно от нещата, от които винаги съм се страхувал. Не от това да бъда изяден от акула, а че акулите ще ми се разсърдят заради хранителното безумие на спортните риболовци, което последва след 1975 г.“
Според проучване, публикувано в списание „Нейчър“ миналата година, световната популация на акули е намаляла със 71 процента от 70-те години на миналия век заради свръхулова.
Фондът за опазване на акулите междувременно отбелязва, че от 1250-те вида акули и скатове, идентифицирани в света, понастоящем 36 процента са застрашени от изчезване.
Изследователите обвиниха филма „Челюсти“, който имаше огромен успех и ужасяваше поколения къпещи се.
Стивън Спилбърг, известен и с филмите си „Извънземното“, поредицата за приключенията на Индиана Джоунс, „Джурасик парк“, говори в предаването и за отчасти автобиографичната си кинотворба „Семейство Фейбълман“. Филмът, който Спилбърг описва като „терапия за 40 милиона долара“, разказва за детството му и запознанството му с киното в следвоенна Америка.