Феновете на научната фантастика очакват с нетърпение премиерата на „Мегаполис“ – амбициозния филм на легендарния режисьор Франсис Форд Копола. Режисьорът е платил бюджета на филма (първоначално предвиден за 120 млн. долара, който продължава да се увеличава) от собствения си джоб, явно залагайки на това, че филмът ще има голям успех.
Сега, обаче, както „Холивуд Рипортър“ съобщи, филмът (който е само на половината път от осъществяването си) е загубил дизайнера на продукцията и главния художествен директор, а тяхното напускане, в допълнение към уволнението на почти целия екип за визуални ефекти от Копола през декември, поставя филма в сериозна опасност от завършване на продукцията, пише БГНЕС.
Сюжетът на филма е свързан със свят, в който Ню Йорк е унищожен от голямо бедствие и сега архитект иска да възстанови известния град като един вид утопия. За да вдъхне живот на сюжета, Франсис Форд Копола е събрал звезден актьорски състав, включващ Адам Драйвър, Дъстин Хофман, Форест Уитакър, Шая Лабьоф, Лорънс Фишбърн и др. Макар че кастингът изглежда на ниво, изглежда, че основното предизвикателство пред режисьора е простият факт, че никога не е работил по филм, който разчита на специални ефекти до такава степен.
Дори и продукцията да върви перфектно, очевидно е, че Франсис Форд Копола ще трябва да похарчи още малко състояние, за да я осъществи. Източници твърдят, че първоначално той е използвал технологията на продукцията, благодарение на която „Мандалорианецът“ изглежда толкова добре. Този сериал обаче има финансовата подкрепа на дълбоките джобове на Дисни, а Копола е трябвало да бръкне в печалбите си от продажбата на калифорнийските си винарни, за да финансира този сложен филм, като източниците твърдят, че дори след тези визуални производствени разходи филмът е трябвало да се върне към традиционното използване на зелен екран.
Липсата на познания за тежките специални ефекти е можело да бъде смекчена чрез наемането на подходящ екип за ефекти, но Копола явно не е бил доволен от работата им. Още през декември Франсис Форд Копола уволни почти целия екип по визуалните ефекти. Преди 30 години той направи същото за „Дракула“.
Вероятно поради всички главоболия и драми, дизайнерът на продукцията Бет Микъл и главният художествен директор Дейвид Скот вече са напуснали филма. Това ще забави значително продукцията, тъй като ще трябва да бъдат заменени толкова много ключови хора. По-голямото притеснение обаче е, че Франсис Форд Копола изглежда не знае какво прави и че режисьорът на „Кръстникът“ може да опетни собственото си наследство.