Институтът за пътна безопасност (ИПБ) сигнализира в писмо до служебния регионален министър Иван Шишков за липсата на пътна маркировка на части от магистрала „Струма“.
Става въпрос за липса на осева линия в участъка от кръговото кръстовище след края на магистралата до началото на Кресненското дефиле (разклона за с. Крупник) на първокласния път Е-79.От института посочват още, че това е в продължение на 12 километра, като изключение прави временното кръстовище при отбивката за строежа на новия тунел „Железница“, което е маркирано с оранжева маркировка, обясняват от bTV.
Това е участъкът на най-натоварения първокласен път в България, по който преминава целия трафик в посока Гърция, който поема огромен брой туристи, вкл. от Румъния, както и тежкотоварни камиони, посочват в писмото си пътните експерти. Те алармират още, че липсата на маркировка създава огромен риск от възникване на тежки пътно-транспортни произшествия.
Ето и пълния текст на писмото до служебния регионален министър:
На 30.09.2022 (преди 2 седмици) Вие заедно с подопечните Ви заместник-министър и председателя на УС на АПИ пътувахте до тунел „Железница“ на АМ „Струма“, за едно събитие, а именно да прережете лентата и да откриете „големия“ участък от два километра и половина на магистралата. За целта беше отклонено движението за обикновените граждани по стария път между с. Железница и Симитли (т.н. ул. „Георги Димитров“).
Странно е, че и тримата високопоставени държавни служители не обърнахте внимание, че на първокласния път I-1 (E79) липсва маркировка “осева линия“ в участъка от кръговото кръстовище след края на магистралата до началото на Кресненското дефиле (разклона за с. Крупник)! И това е в продължение на 12 километра, като изключение прави временното кръстовище при отбивката за строежа на новия тунел „Железница“, което е маркирано с оранжева маркировка. Това е участъкът на най-натоварения първокласен път в България, по който преминава целия трафик в посока Гърция, който поема огромен брой туристи, вкл. от Румъния, както и тежкотоварни камиони!
Липсата на маркировка създава огромен риск от възникване на тежки пътно-транспортни произшествия, като последното беше на 05.09.2022
И един много интересен факт: На 07.09.2022 назначеният от Вас шеф на АПИ се изхвърли, че започва „ударно миене на мантинели и подмяна на маркировка“! Но това беше само много шум и никаква свършена работа. Установихме, че никъде няма извършване на така обещаните дейности – липсата на маркировка се наблюдава и по други първокласни пътища по РПМ. А какво остава да очакваме за пътищата втори и трети клас! И това е така, защото в АПИ цари пълно безхаберие и съвкупност от неудачници. На ръководни позиции там са поставени некомпетентни хора, които не изпълняват своите задължения, а само това което им се нареди отгоре! Не Ви ли е неудобно, г-н Министър?