България Новини

ИПБ: Никой не отрича исканията на хората от Пролеша, но и никой не решава проблемите им

Повече от една година продължава политическата и експертна неспособност на българското правителство и парламент да решат проблемите на хиляди граждани с неправомерно наложените глоби за използването на републикански път I-8. Никой от управляващите и законодателната власт не отричат справедливите искания на хората от с. Пролеша, но и никой не поема отговорността за решаване на проблема им. В Института за пътна безопасност постъпи информация за мащаба на създадения проблем. Това пишат експертите от института.

За периода 2020-2022 година са установени със законно/незаконната камера гр. Божурище 90 000 бр. нарушения. Събраните глоби са в размер на 881 000 лева. Това означава, че е невъзможно тази грешка да бъде решена от българския съд. Завеждането на 90 000 дела ще блокира дейността му за десетки години напред. Проблемът е създаден от Министерски съвет, тъй като е пропуснал да включи в свое Решение № 127 от 28 февруари 2020 г. обхвата на републикански път I-8 гр. Божурище. В момента МС се опитва да решава организационни проблеми със законодателни инициативи. Това е изключително порочна практика и показва неопитността на изпълнителната власт.

Експертите на Института за пътна безопасност са разработили конкретно решение, което днес ще предложат на министър-председателя на Република България г-н Гълъб Донев и главния прокурор г-н Иван Гешев.

„Считаме така обявеното Решение на Министерски съвет за непълно и Ви моля след като се запознаете с настоящето становище да предложите същото да бъде допълнено със задна дата в частта относно „Път I-8 Граница Сърбия – Калотина – Драгоман – ок.п. София – о.п. Ихтиман – Костенец – Белово – Пазарджик – Пловдив – Поповица – о.п. Хасково – Харманли – Любимец – Свиленград – Капитан Андреево“, като вместо участъкът от „Божурище – ок.п. София“ бъде записан този от „ разклона за с. Пролеша – ок.п. София“, а разстоянието „от км 46+432 до км 48+674“ бъде заменено съответното съгласно точните координати съгласно картата на републиканската пътна мрежа, стопанисвана от АПИ. – Това е очевидна фактическа грешка, която МС следва да отстрани, но не иска!

Така определеният размер на Компенсаторната такса за К1 е незаконосъобразен и ПМС 370 трябва да се отмени в тази му част. – формулата сочи размер 43.5, но е определен 70 лв.

„Искаме и проверка на строителните книжа и в случай, че установите нарушение да задължите компетентните органи да извършат съответните действия по премахване на незаконния строеж. – ДНСК направи проверка и даде отговор със съмнителни качества“, казват още експертите.